Årrrh

....Rosanna hittade lite bilder på sin mobil. Hon har fotat lite saker jag har ritat på bänkarna och på tavlan under högstadiet.
Det här är långt ifrån alla, men det är några i alla fall!
Och fyfan vad jag skrattade när hon skickade dessa, hade glömt bort dom...



..........fråga mig inte.



Sådär ska kycklingar se ut.



En jättesnygg... elefant (?) som jag och Rosanna ritade med gemensamma krafter. Och fan vad sura vi blev när vi var tvungna att tvätta bort den...



Den här ritade jag på tavlan i NO-klassrummet minns jag! Paula (NO-lärarinnan) tyckte den var jättefin! :DD



Vad det står? I det stora stycket står det:

Jag skriver en låt
Om en underbar båt
Den är så fin
Den är greddelin
Och masten fungerar som den ska
Det är så bra
Solen lyser mot dess akter
Jag börjar dansa med dess takter
I famnen min jag klappar katten
Den ska ikväll på sparka vatten

Den ska inte dö
Nej inte ens få spö
Den ska bara lära sig simma
Så att om vi hamnar i en dimma
Och går på grund
Ska den leda oss likt en hund
Bara på väg hem igen
Katten och jag min vän
Som jag älskar så hårt
Ja, ännu mera än min båt

Denna vackra text är egentligen skriven av Krim, men den var så fin att jag skrev den på tavlan i vårat klassrum innan en SO-lektion. Ritade en fin bild till också som ni ser!



Här är en inzoomning på katten i båten! Fin va?

Och i kattens pratbubbla står det:

Jag simmar jävligt bra
Om du försöker att mig ta
När jag är och plaskar
Hajarna på dig snaskar



En obehaglig liten kissemiss.

Tja, vi kan väl alla komma överrens om att jag har en självklar framtid som konstnär?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0