Olycksfallet Rufus

Hejsan! Idag brände jag mig. Jag skulle ställa en bricka potatismos på ett bord men missade bordet och fick ashett potatismos över handen.
Dessutom har jag stukat handleden.
Det går så bra för mig...

Så nu är jag helt invalid och behöver hjälp med allt! Var hos skolsyster och fick lite förband... Hen som upptäckte stukningen också, och den gör bara mer och mer ont. Här är de fina förbanden jag fick av vår kära skolsyster Lisbeth i alla fall:



Kompressor och bakteriedödande och antivätskande geggnät under plus en galen blick.
Sådär tittar jag på dom som råkar stöta till min skadade arm... "VAFAN TAR DU DIG TILL, DITT KRYP!?"



Bandage på stukningen och gasbinda och salva på den brända handen.



OCH ETT LITET PLÅSTER PÅ EN DJUP CUT-GREJ I HANDFLATAN. Fick bakteriedödande medel där också. :D Sjuksystern är snäll.
Märker nu när jag tittar på bilden att alla lappar på min vägg är borta!! Och när jag kollar bakom mig så ligger alla lapparna där på golvet. Vad i helvete? Aja, ska gå och sätta upp dom igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0