Ponkies sorgefyllda men ack så vackra begravning

När Ponkie hen själv får bestämma hur hens begravning ska gå till: 

Ok, på min begravning vill jag ha en öppen kista, gosspelkör och röda rosor som representerar den plågsamma död jag fick genomlida.
Folk ska vara klädda i svart och gråta ögonen ur sig för att visa att dem bryr sig. Själv ska jag vara klädd i min rustning och ha mitt svärd i händerna medans jag blir nedskickad i ett vattenfall. Prästen..., som är en alv ska läsa några stycken, samt sjunga psalmer. Efter ceremonin blir det kaffe och mandelkubbar, då släpps min själ fri och börjar resan mot Nangiala, där ska jag frita Orvar och besegra Katla. När det är slutfört är jag äntligen fri och kan gå mot ljuset.

Vackert... Så vackert...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vackert idd

2010-12-04 @ 12:11:40
Postat av: Mikusagi

Är det bara prästen som skall sjunga? tycker att det är det konstigaste med hela Ponkies begraving

2010-12-04 @ 18:49:44
URL: http://mikusagi.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Prästen är en alv! Och alver sjunger fint.

2010-12-05 @ 07:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0