Tälterier

Igår på kvällen fick vi VH-barn för oss att vi ska tälta. PÅ en liten ö mitt ute i farleden som heter Fredan. :D
Så på en timme gjorde vi oss klara och åkte ut i Liisas båt och satte upp tälten och gjorde upp eld på en massa kvistar och kottar.
Jag brukar alltid vara urkass på att göra upp eld, förutom när jag gör det utomhus! Då går det faktiskt alltid asbra. Oj oj oj vad jag är stolt.
Annars är det Alice som är eldardrottningen när vi gör upp eld. Vi brukar ju basta en massa, och då misslyckas jag alltid som fan med elden. Sen kommer Alice och lyckas jättebra, medans jag sitter bredvid och tjurar och klagar på att papperet var blött och att det torkade till Alice skulle försöka.
Jag vet faktiskt inte varför jag förudmjukar mig själv varje gång och kräver att få försöka tända elden.
Kanske för att det är ganska kul att se Alice sitta bredvid, nöjd över att jag inte lyckas, och hoppa av upphetsning tills hen ska få tända den... Jävla pyroman.
Men ute i det fria, i skog och mark, DÄR lyckas Rufus tända eldar så det bara smäller om det!

Och mitt i natten, precis innan alla skulle somna, så flög halva tältet (yttertältet) iväg. Då blev det lite jobbigt... Så då fick alla (utom Liisa för hon hade redan somnat och låg och gnydde för hon fattade inte vad som hände, stackarn...) krypa ur sina sovsäckar och sätta fast det igen. Sedan var vi alla nyvakna, Liisa hade också väckts av oväsendet, så vi passade på att käka choklad och snacka lite till.

Till slut somnade vi, och på morgonen efter så var jag apatisk av någon anledning. Inte så ovanligt, jag är alltid på konstiga humör när jag är nyvaken...

Kommentarer
Postat av: Gjiiim

Hallah, jag vill också spontantälta. >: Så segt att man måste jobba varenda sommar och aldrig får ha semester...

Tur att du bloggar om allt sepe ni hittar på så man har något att göra mellan jobbpassen. :'3

2010-07-31 @ 21:44:17
URL: http://grimfox.blogspot.com/
Postat av: Rufus

Grim: Jaah det var skitkul! Verkar jobbigt med jobb. D: (Höhö, jobbigt med jobb... Kanske därför det heter jobb? ;D) Åååh vilken fin kommentar! Tack, jag blir jätteglad! :'3

2010-08-01 @ 17:59:06
URL: http://bublixplopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0