Tea on the blue sofa

Min brorsa Edvin har sommarjobb på Grace bakery (muffinsfabriken) så vi får hem en massa kakor och muffins och pajer gratis~
ASNAJS!
Invigde kakorna idag ute på verandan med en latte.

Det var nog fan den godast latte jag gjort! Krämig, lite skum (jag vet, många vill ha mycket skum, men egentligen ska dte vara så lite som möjligt) och god espresso i. Njöt som fan. <3


Titta! Jag gjorde ett fint hjärta på! Älskar att rita saker med mjölkskummet... Brukar alltid fråga mina kompisar vad de vil lha på sin latte. Får svar som: Ett staket! En kossa! En gris! Alice!
Tror dock inte att Alice blev så fin... :/ Svårt att rita porträtt med mjölkskum.

Historien om våran kaffemaskin är ganska rolig förresten! Den kostar 15 000. Är ASBRA! Fast vi har faktiskt inte köpt den... Vi råkade vinna den.
Jo såhär var det: Min storebror Arild/Arla var med i en reklamfilm för Electrolux (här är den: http://www.youtube.com/watch?v=X6MGUD0FrnQ Det är han som är Oskar med mikron! Åhåhå jag är så stolt.) och pappa skulle gå in på Elecrolux hemsida för att kolla lite grejer om reklamfilmen tror jag. Och så råkade hen hitta en tävling om vem som hade det godaste kaffe-receptet. Den som vann den skulle få en kaffemaskin värd 15 000.
Pappa hittade på något cp-recept för skojs skull och skickade in. Det var typ mörkrom, apelsinlikör, muskovadosocker, riven blocksjoklad och en massda mer i... Masssa konstiga grejer. Sen glömde hen bort det att hen hade deltagit, det var ju bara på skoj.
Och självklart vann hen.
Senare testade hen göra kaffereceptet hen hade skickat in, och det blev tydligen SKITGOTT. Och jag är glad, kaffemaskinen är min bästa vän. <3

Detta, mina kära vänner, är Sagan om Kaffemaskinen.

Kommentarer
Postat av: Arla

Haha. Krämig och lite skum.

2010-07-26 @ 19:53:23
URL: http://ekologik.se/arild
Postat av: Rufus

Jaaah precis som du! :D

2010-07-27 @ 01:57:45
URL: http://bublixplopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0