Dagens fråga

Dagens fråga: Hur klantig kan en Rufus vara?

Svara i en kommentar.

Igår åkte jag hem till Basse för att sova där, hen ringde när jag var på väg och jag bad henom komma och möta mig. Hen sade att hen kanske skulle det, berodde på om hen pallade... Sedan laddade min mobil ur.
Jag antog att hen inte skulle palla komma och möta mig så jag åkte ända hem till henom i Akalla.
Och nu är det så här tjusig med Basses hyreshus, att man ju behöva ett litet plastchip för att kunna komma in i det och så behöver man det för att kunna använda hissen. Därför fick jag springa ikapp en tjej som jag såg skulle gå in genom dörren och henne följde jag även med in i hissen. Jag läste på någon tavla att Basse, Sebastian Alonzo, bodde på tolfte våningen. Så dit åkte jag. När jag kom dit såg jag att Basse inte alls bodde där...
Och det fanns inga trappor...
Och jag hade inget plastchip till hissen...

Lyckat.

Jag började såklart asgarva... Jag virrade runt lite där uppe på tolfte våningen tills jag råkade hitta en elkontakt i väggen. Då kopplade jag in min telefon på laddning (japp, jag hade laddaren med mig... Tur det!) och sms:ade Basse: "Kom till tolfte våningen!"

Efter någon sekund så ringer Basse:
Jag: "Asså Basse! Jag är på tolfte våningen! Du måste komma och hämta mig för jag har inte något blipp blipp! (Mitt ord för de där plastchippen.)"
Basse: "Rufus... Vet du vart jag är?"
Jag: "...Nä?"
Basse: "I Gamla stan! Jag åkte ju inte för att möta dig!"

Jag förklarade vad som hänt och hen sade att hen skulle komma och hämta mig... Hen förklarade även att jag visst kunde ta hissen ner för det var bara om man skulle åka från första våningen man behövde blipp blipp...
Så jag åkte ner igen och tog tunnelbanan in mot stan för att möta Basse på vägen.
När jag var vid Hallinbergen sms:ade jag: "Jag är vid Hallonbergen nu! Var är du?"
Fick svaret: "Vad gör du i hallonbergen!? Gå av direkt och hoppa på tåget på andra sidan perrongen!"

Och det gjorde jag. Och där fanns Basse...
Så kunde vi äntligen åka hem till henom och chilla.

Glöm inte svara på frågan längst upp i inlägget nu! Rätt svar kommer imorgon.

Kommentarer
Postat av: saga

jävligt klantig? XD hoppas hoppas hoppas jag vinner!

2010-06-11 @ 14:21:06
Postat av: Alice

Åh, den här frågan kan jag svaret på: Otroligt klantig. Fast på ett charmigt sätt, såklart...

2010-06-12 @ 10:14:30
URL: http://heyhappiness.blogg.se/
Postat av: Rufus

Åh vad jobbigt! Ni båda har ju rätt! D:

2010-06-12 @ 22:10:54
URL: http://bublixplopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0