Här brukar jag försöka lägga in roliga vitsar...

Idag vaknade jag tidigt (typ 12.00) och åkte in till Stockholms stad för att vara funktionär på Stockholms marathon. Där fick jag och min klass hälla upp vatten i över 30 000 koppar... Sedan fick vi även dela ut de här kopparna till marathonlöparna som sprang förbi. Dessa marathonlöpare...
Så starka
Så uthålliga
Så beundransvärda
Så... Äckliga

Och då menar jag inte att de svettas och så, det är klart att de gör. Men det finns de som inte tejpar bröstvårtorna...
Förstår ni vad det betyder eller?

Jo såhär va:
Du har en tröja
Du springer
Du springer 4,2 fucking mil...
Tröjan skaver
Det här resulterar i söndrade bröstvårtor som blöder.

Det är lite samma känsla som att kolla på när folk blir torterade på film. Det är ju inte själva människorna som är äckliga, men det ser verkligen sjukt äckligt ut när det blöder. Ischlo pischlo, det går inte att kolla på... Jag kollade bort varje gång det kom en otejpad. Och fatta synd om dessa personer det är! Behöva fortsätta springa fastän det måste göra galet ont...

Men som sagt, alla som pallar springa hela loppet är fan grymma, jag var liksom stolt när jag lyskcades gå 2 mil på en dag.. De här springer 4 mil och två kilometer på några timmar.
Bra gjort, stockholms marathonlöpare!

Kommentarer
Postat av: Sköldpadda

Uh... Jo, det var riktigt äcklelpäck. Jag stod precis efter målet och samlade in vattenflaskor, det var seriöst blodigt... Tänk dig: blodiga och svettiga stapplar de fram i en drös... (;o.o)



Men, sant, de var otroligt duktiga allihopa så jag log brett åt dem ändå~.

2010-06-06 @ 10:30:32
Postat av: Rufus

Åh usch! Var du tvungen att komma i närkontakt med dem? Jag kunde i alla fall ta skydd bakom borden med vattenmuggar...

2010-06-06 @ 11:27:05
URL: http://bub
Postat av: Sköldpadda

Fegis där! xD Jag var tvungen att le åt dem och säga tack ordentligt (eller kanske inte tvungen... men ändå.)

Men det var kul att se dem som var så stolta över att ha gått i mål och grejer. Speciellt finländarna var jättetrevliga och glada.:))

2010-06-06 @ 11:57:24
Postat av: Rufus

Vadå fegis!? Det var en välförtjänt reträtt! Men ja och jo, ditt jobb verkade jobbigare...

2010-06-06 @ 18:48:26
URL: http://bublixplopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0