Kung och prins

Okej! Morgan och Bowser (rådjuren på min tomt) har blivit befordrade! De heter nu Kung Bowser och Prins Morgan. Fint va? Jag ser dom inte lika ofta längre dock... Det är synd, men jag såg Bowser ligga på gräsmattan igårnatt, så de är nog kvar!

Idag var det midsommar förresten. Det firades tillsammans med Pontus och Alice. Vi har haft skitmysigt hela dagen. Bastat, dansat kring en midsommarsnopp (Mer om det längre ner i inlägget) och käkat choklad och suttit och pratat i min båt. Dagen avslutades med att vui satt och kollade på Bamse. Det är ju verkligen skitkul!
Seriöst! Kolla på gamla Bamse-filmer! De är helt jävla vrickade!

http://www.youtube.com/watch?v=4f1Xt9BqlUg <- Vad fan säger Bamse när hen trycker på dörren!? Och varför ser hen skitnöjd ut när hen inte har honung i fickorna?

I alla fall: Midsommarsnoppen: Visste ni det? Att midsommarstången är en avbild av en penis? En stång och två ringar... Det står för fruktbarhet. Vissa är lite extra coola och gör midsommarfittor, såhär ser de ut:



Nästa gång jag får för mig att göra något midsommarkön, ska jag lätt göra en midsommarfitta! To hell med alla midsommasnoppar

Här har ni en bild på en midsommarkuk också, ser ni likheten?



Det finns många debatter om det här med om midsommarstången sympoliserar en kuk eller ej, men jag själv tror på att den gör det. Typiskt gamla traditioner att ha med sex att göra liksom.
I alla fall, var lite radikala och coola och gör midsommarfittor ni med! Till nästa år då...

Glad midsommar~



Kommentarer
Postat av: Arla

Hadiap!

2010-06-28 @ 17:52:21
URL: http://ekologik.se/arild
Postat av: Mikusagi

Ja, det är faktiskt riktigt typiskt gamla traditioner att handla om sex, men det har folk försökt dölja! En gång i tiden åkte ett gäng etnologer runt i Sverige och samlade in fakta om traditionerna på olika ställen, men så ändrade de sanningen när det var för snuskigt! Så vi vet inte om snusket. Sedan fyllde de Skansen med den pryda versionen av Sverige.

2010-06-29 @ 11:40:58
URL: http://mikusagi.blogspot.com/
Postat av: Embla

haha, läst zelda eller?

Men det är sant. I otroligt många högtider (och inte bara högtider) så hyllar man mannen.. Keeewlt :p

2010-06-29 @ 12:08:28
URL: http://stenkulor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0