Trädkoja

Okej, nu ska ni få veta något riktigt spännande! Gänget har hittat ett klubbhus. Uppe i skogen. I ett par träd.
Passar det inte alldeles utmärkt?

Det är nämligen en koja som jag och min kära far (Eller tja, det var väl mest far min som byggde... Jag satt nog mest bredvid och käkade glass och kände mig allmänt delaktig.) byggde för läänge sedan... Vi hittade den på en av våra skogspromenader och satte oss i den och snackade... Och eftersom att vi är dom vi är, fick vi för oss att laga den (en vägg saknades och golvet var inte heller klart, dessutom fanns det ingen stege upp...) och sagt och gjort, nästa dag satte vi igång. Och blev klara. Stegen vi byggde döpte vi till ABA. Fint namn på en stege va?

De andra kallar kojan för VH-klubbhus... Jag kallar den för Blixten Mc Queen. Jag gillar mitt namn för den bättre... Är mycket fräsigare.

Nu ska vi bara måla den och bygga ut lite. Några torn, ett kök och en trädgård skulle sitta fint. Och så måste vi dra dit gas, el och vatten... Alice insisterar på att vi ska gräva en kiss-grop. Vi får se hur det blir med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0