Vi har ett överskott... Något måste göras!

Det bästa som finns, det är när sommaren kommer och man kan börja gå barfota. Älskar det. Det finns bara en sak som förstör det här: De äckliga, ondskefulla, good-for-nothing, fula, oönskade mördarsniglarna.
Jag önskar alla mördarsniglar en plågsam död. De ligger fan bakom allt ont i världen. Så, bröder och systrar, vi ska nu gå samman och totalmörda dessa marodörer.

Det finns många olika sätt att sätta punkt för en snigels liv. Var kreativ och kom på ett eget sätt, eller följ någon av dessa punkter:

1. Hälla salt på dom
Det här är nog ett av de mest kända sätten att mörda en snigel. Saltet gör att snigeln långsamt fräter sönder, det här sättet passar bra eftersom att de förtjänar att plågas  Däremot så kan det göra ont för andra djur, som katter/hundar/myrslokar att gå i salt, så därför är det inte helt ultimat att kasta en massa salt i naturen.

2. Klippe-klipp med saxen
Ta fram din finaste kökssax och gå ut och klipp sönder dom på mitten. Det här tar slut på snigelns liv på ett snabbt och effektivt sätt, däremot lämnar man efter sig en slemmig hög med blottade snigelinälvor, inte så trevligt att gå i det heller.

3. Freeze, everybody!
Ta en plastpåse eller en plastburk, en grill- eller stektång och gå ut och plocka påsen eller burken full. Stoppa den sedan i frysen och låt dom frysa ihjäl. Gör dig sedan av med kvarlevorna vid lämplig plats. Det här sättet är både effektivt, elakt mot sniglarna och så lämnas det inga spår. Jag ser ingen direkt nackdel, gör ni? Kanske att snigelslemmet blir svårt att få bort från grilltången... Men man kan ju ha en separat snigeltång som man inte behöver diska.

4. Ankan-Pankan
Det här sättet har jag själv provat och det är det lugnt underbaraste sättet, för den som gillar ankor... Det finns nämligen en anksort som heter Myskanka som älskar att käka upp mördarsniglar. De är självgående, blir jävligt tama (om man är med dom så mycket som jag var), fina och bra sällskap. Nackdelen är att för nästan varje snigel de käkar lägger de en ankskit... Frågan är då vad som är trevligast att gå i? Snigel eller ankskit? Aja, de är söta i alla fall~ (Ankorna dårå, inte ankskitarna.)

Nu väntar jag mig att alla går samman i en gemensam attack mot mördarsniglarna. För dö ska de!

Kommentarer
Postat av: Grim med smör på

Eller så kan du komma på hur man tillagar dem! :D Så kan du bjuda alla hemlösa i Stockholm på snigelsoppa~

Antingen det eller så bjuder du hem dem till din trädgård så får de frossa på dem nyplockade.... xD

2010-05-24 @ 10:58:16
URL: http://grimfox.blogspot.com/
Postat av: talyz

Djurplågeri! Du är inte heller trevlig att gå i! Särskilt inte när du är avklippt på mitten! D:

2010-05-24 @ 11:30:55
Postat av: Astrid

Agnes!

Tror att vi är soulmates, att du skriver om de onämnbara..

Har en fobi!

En skräck!

(Mördarsniglar.)

Ska genast införskaffa en mördaranka.



Och det är inte djurplågeri!! Det är det enda humana.

2010-05-24 @ 13:04:28
URL: http://insinuation.blogg.se/
Postat av: Ed

Jag klippe-klippe-klippe gräsemattan

(Å den blir så fein!)

2010-05-24 @ 13:24:33
Postat av: Metral

Ge dem Fun Light och se om de dör!

Det funkar på myror i alla fall, och de dricker den gärna.

2010-05-24 @ 17:03:47
Postat av: Rufus

Metral: Jag tror inte sniglarna kommer att dricka det... Tror inte de dricker alls. Eller? De får väl typ vätska ifrån växterna de käkar upp? Växterna aka MINA BLOMMOR.



Ed: Jah! Jag klippe-klippe-klippe sniglar~



Astrid: Till slut har vi funnit varandra, kära själsfrände, nu kan vi äntligen slåss sida vid sida i detta krig mot snigelinvasionen! Och, precis som du säger, det är det enda humana.



Talyz: De är inte djur, de är själlösa och ondskefulla, inte värda att benämnas som djur.

Och du fick mig att garva jävligt mycket. xD



Grim: Ja DÅ lir de nog JÄTTEGLADA! xD Färska sniglar, direkt ifrån gräsmattan! Proteinrikt och bra!

2010-05-25 @ 11:43:21
URL: http://bublixplopp.blogg.se/
Postat av: talyz

Rufus: Det tyckte nazzarna om judarna också. Dessutom tror jag att du bör passa dig jävligt noga: http://chzgifs.files.wordpress.com/2010/04/snail_by_luchkina.gif

2010-06-03 @ 14:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0