Det är karneval, Orminge Karneval! Alla som vill kan få vara med, på Orminge Karneval!

Det var Orminge karneval igårkväll! Det var skitkul!
Orminge karneval inträffar en gång om året i Orminge Centrum som är det centrumet som ligger närmast där jag bor. På dagen går alla dagis och lågstadium i en stor karneval som alltid har olika teman som ungarna ska basera sina utklädnader på. I år var det musik som var temat, och ett dagis hade klätt ut sig till blommiga falukorvar...
Jag vill ha blommig falukorv till lunch, mamma, något annat vill jag inte haaa!
Väldigt fint.

Sedan på kvällen spelar det en massa band på en stor scen i en stor park och alla fjortisarna super och skriker.
Och jag och mina kompisar sitter och käkar kladdkaka och har trevligt.
(Missförstå mig inte nu, det är inte bara fjortisar i parken. Det är äldre och vettigare personer också. Bara det att det är väldigt många fjortisar.)

Jag och mina kompisar gjorde skitmycket och asgod pastasallad och massa kladdkaka som vi stoppade ner i en burk och begav oss dit och satt där och picknickade. Jag träffade folk jag inte träffat på aslänge och allting var najs.
Minuset var att jag faktiskt var jättesjuk, men den fina stämningen, massor med godis och asnajs mat gjorde mig tillfälligt nästan frisk!
Tjugo i tolv tog jag bussen hem och däckade i sängen...

Nu håller jag, Arla och Pluva (Arla är min bror, Pluva är hens flickvän) på att göra hemmagjorda pizzor. Föräldrarna är och gullar sig på någon restaurang någonstans så vi fixar mat själva. Mada (kompis) kommer sen också så vi gör pizza till henom också~

Nu ska jag gå och plocka in ananasen som jag cuttade till min pizza för att den inte ska torka, so loong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0