Massor med sjuk

Alltså när jag kom fram till skolan igår så hade jag läskigt ont i magen... Satt och kved och grät nästan i lärarrummet, så jag stack till vårdcentralen, när jag kom till vårdcentralen var magvärken dock nästan över, men jag hade ändå väldigt ont i halsen och svullna halsmandlar... Så ja, jag kom dit, gjorde en kort miniundersökning och fick en ny tid, 11.40. Jag gick tillbaka till skolan och gick runt och gnällde lite för att sedan bege mig mot vårdcentralen igen. Sedan fick hag vänta aslänge. SÅhär blev det va:

Varannan rad är i fetstil så det blir lättare att läsa.

Jag fick beordran om att sitta i västra väntrummet och vänta.
Jag satt där ett tag.
Jag upptäckte att jag satt i östra väntrummet.
Jag förflyttade mig till västra.
Satt och snackade med en gammal gitarrlärare och det hände en väldigt rolig grej som jag ska berätta om senare.
Jag satt där väldigt länge.
Jag fick reda på att det varit två akutfall som hade fått gå före mig, därav lång väntan.
Jag fick vänta ännu länge.
Jag fick komma in till doktorn som gjord ett prov på mig och skickade mig till labbet för att kolla provet.
Jag fick vänta i labbet.
I labbet fick jag reda på att doktorn hade glömt skicka en remiss så jag fick fråga i receptionen vad doktorn jag hade varit hos hette.
Jag väntade på att få fråga i receptionen.
Eftersom att det hade varit så kaosartat med mina väntetider och så så visste inte receptionen.
Jag fick gå tillbaka till doktorn och be henom skicka en remiss.
Doktorn skickade en remiss.
Jag fick gå till labbet och vänta igen.
Jag fick sitta i labbet och vänta på provresultatet.
Jag gick tillbaka med provresultatet till doktorn.
Hen gjorde vidare undersökning på mig.
Hen skrev ut pencellin som jag gick till apoteket för att hämta ut.

Jag hade inga pengar med mig så jag fick inte pencellinet.
JAG ÅKTE HEM

Om det där var jobbigt att läsa, tänk då på hur jobbigt det var att uppleva om man dessutom var yr i huvudet och kände sig som en inte allt för villig degklump. Kan ni gissa?

Rätt svar: Jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0