Sjukaste telefonsamtalet

Jag har en kompis uppe i Piteå som jag snackar i telefon med några timmar varje dag (jag överdriver inte) och igår pratade vi jättelänge för att det var helg dagen efter, men jag var skittrött, så jag somnade tre gånger under samtalet och snackade i sömnen medans jag som...

Första gången jag somnade började jag fråga ut henom om hen had enågra fet vänner (hen berättade, jag minns det inte alls):
Jag: "Men du... Har du några riktigt feta vänner?"
Talyz: "...vah? Näh det tror jag inte.. Eller kanske det."
Jag: "Har du några ganska feta vänner då?"
Talyz: "Asså va?"
Jag: "-tystnad-"
Sen vaknad ejag med ett ryck och undrade om jag hade somnat...

Andra gången jag somnade höll jag på att berätta att jag såg en hallucination av Gollums arm på mitt täcke (jag var alltså riktigt trött) men började drömma. Det här mindes jag faktiskt, för jag sov typ bara några sekunder...
Jag ganska sluddrigt: "Jag ser en hallucination av Gollums arm på täcket!"
Talyz: "Vah? Vad sade du?"
Jag: "En halucination av Gullums arm!"
Talyz: "Va? Jag hör inte."
Jag: "Halucinatiooon..."
Sen sömnade jag och började drömma att en av mina lärare slukade en twister-glass hel.
Jag: Naaaaaaaaam...

Sen vaknade jag och vi började skratta en massa. Det var najsaste telefonsamtalet! Askonstigt eftersom att jag hallucinerade och hade typ lägsta möjliga hjärnkapaciteten...

Till slut fick Talyz mig att somna i telefonen igen genom att säga såhär:
Talyz: "Rufus, Rufus! Du känner hur dina ögonlock blir tunga... Så tunga att du inte kan hålla dem uppe längre... Varje muskel i din kropp slappnar av..."

Då somnade jag och gick inte att väcka igen, så då lade hen på... Det här fick jag höra nu morgonen efter eftersom att jag inte minns det själv. Och jag tycker att jag är ganska duktig som vaknar klockan elva fastän jag har varit vaken till halv fyra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0