Grodis

Fyfan. Hemskaste moppefärden hem idag.
Jag brukar få skjuts med min kära vän Alice hem från skolan på hens vackra moppe. (Det gäller att smöra lite, annars blir hon sned och börjar tjata om att det faktiskt kostar mer att ha en till passagerare... Så mina sms till henne på morgonen brukar väl se ut ungefär såhär: "Hejsan du bländande skönhet! När avgår din ascoola moppe-taxi idag då? Och får en usel slamkrypare som jag äran att sitta bakom din välformade bakdel idag med? Det skulle ära mig till tusen..."
Då blir hon nöjd, den lilla moppe-ägande översitterskan<3)

Anyways... Vi var påväg hem när vi såg en padda på vägen, så vi bromsade in.
Men när Alice bromsar in för att paddan ska få gå över vägen, så gör paddan likadant... Står bara där mitt på vägen och stirrar på oss.
Asså... Vi SKULLE ju kunnat köra på sidan av den, men det kändes oartigt...
Så vi väntar en lång stund. Alice börjar sedan försöka övertala den att gå vidare.
"Såja, Grodis! Det är fritt fram nu...! Du kan gå nu, det är lugnt... Fritt fraaaaam!"
Men inget händer. Grodis står där hen står.
Sedan kommer en buss bakom oss på vägen så vi tvingas köra fram och in på en liten avfart.
Båda ser oroat bak på Grodis, men bussen verkar inte ha kört över henom, men vi vänder ändå för at köra tillbaka och kolla. För hen verkade lite ihopsjunken...
Men Grodis mår bra! Både jag och Alice blir glada.
Sedan kom det en bil. Den körde jättesnabbt. Och den körde rakt över Grodis huvud...
Både mitt och Alices ansikten förvrids av fasa och båda börjar skrika.
"NEEEEEJ!!"
Undrar hur det såg ut för bilföraren. Två tjejer på en moppe vars ansikten förvrids från ömsint lycka till fasansfull rädsla på en sekund.

Alice flyr från platsen genom att gasa med moppen medans båda fortfarande skriker.
Problemet är bara att vi ju hade vänt så vi stod åt fel håll... Så vi måste köra vääärldens omväg för att kunna vända. Runt längs VH:s småvägar...
Och så var vi ju tvungna att köra förbi Grodis sargade lik på tillbakavägen också. Vi stannade för att ta farväl ordentligt.

Det var INGEN trevlig syn.

Kommentarer
Postat av: Alice

Grodis :(

2010-09-22 @ 20:00:44
URL: http://heyhappiness.blogg.se/
Postat av: Alice

Grodis :(

2010-09-22 @ 20:21:18
URL: http://heyhappiness.blogg.se/
Postat av: Mikusagi

Grodis :(

2010-09-23 @ 20:23:37
URL: http://mikusagi.blogspot.com/
Postat av: Rufus

Grodis :(

2010-09-23 @ 22:45:45
URL: http://bublixplopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0