Sjuk nu igen

SJuk. Och det är hemskt.
Tur att jag har en sor skål me kaksmulor som jag fick a Magne i klassen. Det är faktiskt oändligt tursamt.
Och igår, håll i hatten nu, såg jag TUSSILAGOS! Såg dom på väg till Friskis och Svettis tillsammans med klassen, sprang direkt från vägen och ner i det leriga dike där de fanns och skrek.
"KOLLA TUSSILAGOS"
Alla stannade upp, tittade på mig ett tag (O.B.S. och INTE på tussilagosarna! vilket var meningen att de skulle göra!), suckade och gick sedan vidare.
Chockad stod jag kvar ett tag tills två små tioåringar kom fram och kollade över kanen ner i diket.
Tioåringarna: "Hej"
"KOLLA JAG HITTA TUSSILAGOS"
Tioåringarna nu ganska osäkert: "...Fint"
Sedan gick dom.
VAFAN ÄR DET MED DESSA MÄNNISKOR!? När man ser tussilagos ska man vara superlycklig! Det är det absolut defenitiva vårtecknet!
Fy satan vad upprörande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0