Det kanske är dags att jag förklarar hur allvarligt detta är

Whenever I'm with you
Soundtrack. Lyssna medans du läser.

Johan och Agnes. Agnes och Johan. Johagnes. Jag älskar oss. Jag älskar det vi var och vad vi är och vad vi blivit. Och jag älskar dig.

Och jag är väldigt försiktig med till vilka jag säger "älskar" om.

Med dig är jag arg, jobbig, sur, ledsen, rädd för spöken och väääldigt äcklig.
Men jag är även lycklig på riktigt, barnslig, sömnig, euforisk och kär.

Jag tänker inte slå till med någon personbeskrivning av dig här. För det skulle aldrig riktigt gå. Jag skulle aldrig bli klar. Men jag vill väl bara visa lite för alla hur mycket jag tycker om dig. Och framförallt visa för dig.

Jag är liksom lite dålig på att visa detta. Jag är oftast sur och sne mot dig och avreagerar alla mina aggressioner på dig. Stackare. En arg Agnes är ingen kul Agnes.

"Did I say that I want you? Did I say that I need you?"

Detta blir en mycket osammanhängande text men känslor är inte särskilt sammanhängande. Kan man säga så?

Jag får inte nog av dig när du ler så där förvirrat och lyckligt. Då är så jävla söt! Eller när jag ligger på din arm med handen på ditt bröst och du säger smarta saker jag aldrig kunde trott att någon annan människa än jag tänker. När du skäller ut mig med lugn och förklarande röst och får mig att inse saker. När du börjar gråta bara för att jag gråter, även om det är för att min grannes katt dog för några år sedan.
Eller när du är jättestolt över att du bakat kakor helt själv och de blev godare än dom jag gjorde. Och jag älskar mer än allt när du ler eller skrattar. Snälla, gör det oftare! Jag blir så lycklig av det.
Eller när vi druckit te och jag sömnigt halvligger på bordet med vimsiga ögon. Då har du alltid den där roade och kärleksfulla blicken. Jag älskar när jag får dig att skratta sådär lyckligt. Och att någon kan ha så fina händer som du!

"Why do you have to be so cute? It's impossible to ignore you! And must you make me laugh so much? It's bad enough we get along so well."
Stämmer in så perfekt.

Jag är lyckligare än någonsin med dig. Jag vet inte vad jag ska göra av mig själv när du är sådär barnsligt lycklig och söt och ligger på golvet och vimsar och fnissar! Eller när du ligger bredvid och mig och bara pratar och är hur snygg som helst. Kan ju inte finnas någon med sötare ögon!

"I'm glad I didn't die before I met you. But now I don't care I could go anywhere with you and I'd probably be happy."

När vi bråkar eller jag är ledsen, så har jag lättast att bli glad när jag bara tänker på dig och mina minnen med dig. De är fyllda med lycka som liksom inte kan låta bli att smitta av sig på mig!

Jag älskar självklarheten med dig. Det är lika lätt som att andas att vara med dig. Du gör mitt liv så ljust och lätt. Du har koll på mig och tar hand om mig. Du är ledsen med mig när jag är ledsen och du är glad med mig när jag är glad. DU är på min sida. Alla kroppskomplex och skit är som bortblåsta med dig. Med dig får jag vara vacker och söt och allt annat jag alltid velat vara. Tack.
Med dig är jag som allra lyckligast och friast!

Du är både min Edward och min Jacob. Eller nåt... Jag behöver ingen annan än dig i alla fall. Du har allt jag behöver och mer. Det var väl det jag ville ha sagt med den där Twilight-grejen...

Ursäkta svamlet.

Ibland när du pratar så slutar jag svara. Det är bara för att jag inte vill att du ska sluta prata. Alla de saker du säger, dina ansiktsuttryck, ditt osäkra leende när du märker att jag inte svarar längre... Haha inget slår ditt nervösa svammel när du vill att jag ska svara men jag inte gör det! Börjar prata om allt och inget för att försöka fylla tystnaden, tills du ger upp och kramar mig och gnäller lite. Gulleplutten min! (Haha jag är så obehaglig... Men du har väl vant dig!)

"Jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor. Jag kan inte ens stå
när du inte ser på"

Nu går du till sista låten på listan; Kärlekens Alla Färjor.
Den låter verkligen som känslan inuti mig när jag är lycklig med dig. Lyssnar jag på den och tänker på dig samtidigt känns det som om det liksom blåses upp en stor och fin heliumballong inuti mig.

Asså lille vän, jag har blivit beroende av dig! Det är ditt eget fel och nu får du minsann ta ditt ansvar. Du lovade att stanna kvar hos mig, snälla håll det löftet!

Jag märker att det är många "med dig" i den här texten... Men det är väl sådan jag är: Med dig.


Kommentarer
Postat av: orreg

fint tack:D

2011-02-14 @ 13:10:26
Postat av: Rufus

Tack bror!

2011-02-14 @ 14:43:37
URL: http://bublixplopp.blogg.se/
Postat av: Alice

Åh <3

2011-02-14 @ 22:14:39
URL: http://heyhappiness.blogg.se/
Postat av: Arne

Nemen åååh! johan är så sööööt! håll i honom!

2011-02-15 @ 11:57:09
Postat av: Josefine

jag och johan knullade på skoltoalletten igår...

2011-02-15 @ 19:30:34
Postat av: Rufus

Arna: Aahrå det ska jag :D



Josefine: Okej du är inte Victor... Razmus?

2011-02-16 @ 10:46:18
URL: http://[email protected]/
Postat av: Johan

älskar dig din lilla tönt! <3



och lovar att jag inte hade sex med razmus på skoltoaletten!

2011-02-19 @ 17:30:49
Postat av: higvard

tjena

2011-03-12 @ 09:10:57
Postat av: Rufus

Johan: :'D HEJ



Higvard: Tjafan. Huräre? Äre G eller?

2011-03-12 @ 23:41:46
URL: http://bublixplopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0