Mitt piano

Asså min bästa vän ibland. Jag älskar det! Spelade ju mer gitarr än piano innan och jaa jag gillar min gitarr, men asså pianot!!!<3 BÄSTASTE BÄSTASTE VÄÄÄN!
Kan sitta hur länge som helst och spela! (Haha det har stackars Johan fått erfara...) Älskar när en kompis ber mig lära mig något på pianot också! Händer inte ofta, men fick ganska nyss request om att lära mig Mad World (såhär spelar jag den: http://www.youtube.com/watch?v=dS3S0SsIRQE) och satte genast igång och satt en kväll och lyckades få grepp om den! ASKUL!

Har ju även lär mig den där pianogrejen jag länkade innan! (Dis wan: http://www.youtube.com/watch?v=-neZL4_O6sQ) Eller asså inte hela, men en bra bit! Sedan orkade jag inte lära mig den asjobbiga sak som kommer sen, så då improviserade jag fram en liten fortsttning som sedan leder till att man spelar det stycket jag lärt mig i en loop. :'D ASNAJS.
Men jag mitt lata arsle! Får väl ta och lära mig den riktiga... Men det är så jobbigt. ); Har ju ingen riktig tutorial heller liksom. Sitter och kollar på den här: http://www.youtube.com/watch?v=yC8JTAchvqc&feature=related
FÅr pausa hela tiden och man får inte veta vilka fingar som ska vara vart och BAAAAJS.
Men det var en kul utmaning i alla fall!

Asså jag har aldrig tagit pianolektioner, så jag kan ju liksom inte riktigt noter och så va... Är väl vad man kallar en über-n00b. Eller som jag föredrar att säga: SJälvlärd!

Men om sanningen ska fram: Jag är väl inte sådär jätteduktig på piano. :/ Är lite synd. Men jag lär mig och det är jävligt kul i alla fall!

Nu är jag trött, är blöt i håret, sugen på yoghurt. Vad gör jag då månne?



Sover. Gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0