"Neeej det är lugnt... Jag kan lysa med mobilen..."

Asså vad är dte med mina barnvaktsföräldrar och reflexer!? När jag var där förra gången:

Precis när jag hade fått mina pengar och skulle gå så frågar pappan (som är lite små-awkward) om jag har någon reflex. Jag tar en titt på mig själv och komer med mitt lite osäkra svar: "Nää... Det har jag nog inte..."
Pappan ska då vara jättesnäll och frågar med faderlig röst: "Ska du inte ha en reflexväst då?"

Wtf!? Det räcker alltså inte om jag får ett litet sådant där reflexhjärta att vifta med? Nej nej, här kör vi med hela konkarongen: Reflexväst!

Jag ser en möjlig utväg och hugger direkt. Jag skrattar lite snällt och får fram ett: "Njaa... Jag kanske kan lysa med mobilen lite om det komer en bil?"
Men han är en envis jävel denne man! Slår till med ett stort och välmenande leende: "Nej men klart att du ska ha en reflexväst!"
Vad svarar jag på det!? "NEJ JAG SKA INTE HA EN REFLEXVÄST!!!"? Jag bara ler lite och står kvar där jag står. Mumlar kanske något om mobilen igen...
Men pappan är på gott humör och går ej att hindra! Han fiskar (efter mycket rotande i lådor) glatt fram en reflexväst bakom en av skohyllorna. "Den är visst lite bränd, men det gör väl inget?"
"Hehe nejdå... Tack." får jag ur mig med ett matt leende och försöker hjälpa till så gott det går när han med ett stort och nöjt flin kränger den på mig. Jag lyckas få en kort glimt av mig själv i en hallspegel och det är ingen fin syn. Jag ser ut som ett halvsmält och misslyckat trafiktält.

Var ju bara för mig att traska hem i min reflexväst... Vågade inte ta av mig den heller. Var rädd att pappan smög efter mig och gömde sig i buskar för att kolla att jag hade den på mig. True story.

Kommentarer
Postat av: Pappi

AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHHAHAAHHAAHAHAH



HAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAH

2011-02-09 @ 15:54:07
Postat av: Rufus

...Så fint att du verkar uppskatta inlägget! :D

2011-02-09 @ 16:24:13
URL: http://bublixplopp.blogg.se/
Postat av: Mikusagi

Men orka vara fin i skogen. Är väl inte så farligt att ha på sig en reflexväst?

2011-02-14 @ 09:47:48
URL: http://mikusagi.blogspot.com/
Postat av: Rufus

Mikusagi: ): Åååhh nte det som a grejen

2011-02-14 @ 12:55:37
URL: http://bublixplopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0