Facebook-effekten is the new guy in town

Alltså jag har en grej som jag kallar facbook-effekten. Nufertiden vill alla veta exakt vem man är, och visa det för alla. Men vill  vara "den där som är jätterädd för mörker", "den där som läser hela tiden", "den som lätt får dåligt samvete", "den som älskar en just färgen blå", "den som är beroende av kakor" och massor med mer. Man vill bestämma vad det är man gillar och ogillar, och sedan berätta för alla om det. Man vill ha sin personlighet på papper, gärna ska den vara lite knasig och rolig, och sedan ska alla veta om allt.
Varför jag kallar det facebook-effekten? Facebook är ju ett perfekt ställe att berätta för alla vem du är. Vad du gillar. Vad du brukar göra. Vad du ogillar.

Hittade en till perfekt grej för detta:

"Berätta tio sanningar om dig själv"

Ska vara radikal och spännande, blotta min själ och istället göra:

Tio saker jag vill att folk ska veta om mig:
1. Att jag älskar musik och spelar instrument och sjunger.
2. Att min familj är störd och bäst.
3. Att jag har både pojkvän och kompisar som vill vara med mig.
4. Att jag inte kan se våld eller folk som gör sig illa.
5. Att jag har lätt för att gråta till filmer och böcker.
6. Att jag är en nörd. (Tveksamt om jag vill att folk ska veta detta... Vissa vill jag ska veta, andra inte. Oh what the hell! Det får vara på listan!)
7. Att jag är ärlig. Och brutal.
8. Att jag älskar att ligga på golvet med kinder ner i golvet och rumpan upp i vädret och med armarna utmed sidan.
9. Att jag är impulsiv och gör mycket "bara for the heck of it".
10. Att jag har lätt för att lära och minns mycket.

Fyfan. Detta var jobbigt. För en grej till med detta facebook-fenomen, är att man liksom inte ska visa att man vill att folk ska veta allt det där. Om man går runt och berättar det för alla hej vilt, då tror de att man bara (till exempel) överdriver det där med familjen, för att vara lite speciell liksom, eller inte alls tycker om bananer så där överdrivet mycket utan bara säger det för att verka speciell.
Så man låtsas att man inte vill att någon ska veta, men hintar om det hela tiden ändå och liksom smyger in det överallt, men låtsas alltid som om man nästan liksom skäms för det.
Jag ligger dock ett steg före (som alltid, hehehe elementärt min käre Watson eller nåt) och har kommit fram till detta: Alla kör ju på detta! Så alla genomskådar också varandra när de låtsas som om de skäms för sina saker.
(Alltså hänger ni med? Detta blir ett jävligt invecklat inlägg...) Så om jag låtsas som att jag inte vill att folk ska veta att min familj är störd, kommer alla fatta att jag vill att de ska veta det, och därmed inte tro att familjen är så värst knäpp.
Man måste överraska folk! Komma med något nytt! Då tror de på en!

Därför lever jag numera helt öppet med att jag vill att folk ska veta saker om mig. Blir lättare så. Jag hatar att fake:a saker. Jag är kass på det.

Om ni inte förstod, så fråga mig bara. Jag kan rita en förklarande bild eller nåt! Vad som helst! Vill berätta om min facebook-effekt!

Är det fler saker ni tror att jag vill att folk ska veta om mig? Kommentera i så fall vad det är! Skulle vara spännande att veta.

Kommentarer
Postat av: Mikusagi

RITA!

2011-02-20 @ 12:06:22
URL: http://mikusagi.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Fattade du inte? xD

2011-02-20 @ 17:28:39
URL: http://bublixplopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0