Läsa sagor för dig. Bannemej.

http://meandmycloset.blogg.se/images/2009/bokensdag2_29698916.jpg

Jag borde börja läsa igen... Det var så länge sedan jag läste ordentligt! Förut brukade jag ligga uppe hela nätterna och bara läsa läsa läsa, tills boken var slut. Då sov jag i en timme, innan det var dags att gå upp och gå till skolan.
Älskar böcker. De är så coola! Ett knippe med papper som berättar en hel historia, som man lever in sig i så mycket mer än filmer och andra sätt att berätta sagor på! Omöjliga att lägga ifrån sig. De behöver inte ens vara särskilt bra, bara de innehåller en annan värld att kliva in i.
Läsa var det enda jag gjorde, ända till sommarlovet mellan sexan och sjuan. Det var då jag fick vänner... Innan var jag bara en ensam, mullig och ful liten unge. Med böcker. En jävla massa böcker.
Jag fastnar fortfarande i första bästa bok som ligger framme, men jag läser aldrig klart dom! Jag tar ig aldrig den tiden.
DÅLIGT.
Borde verkligen börja läsa igen. Det är så jävla värt.
I sommar lär jag ju göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0