Två rum och kök

Postade denna för typ en vecka sedan, men glömde att skriva att jag skrivit den själv. Vill söka in till Rytmus med denna. Kommentarer och förslag till förbättring mottages gärna!

Och när jag vaknar från en dröm om svunnen tid jag nästan glömt

Bredvid dig i våra två rum och kök

Och när solen lyser in genom rödfärgad gardin kan jag höra din morgontrötta röst
Du viskar i mitt öra: ”Vi tar sovmorgon idag”
Och jag nickar och blundar en stund till



Det var länge sedan nu men åh jag minns det som igår

Du och jag i våra två rum och kök
När vi öppna dörren till vårt eget allra första hem

Och för första gången såg oss omkring

Där var lampan som vi ännu inte orkat byta ut

Med sin av cigarettrök färgade skärm
Och solen lyste in på dig där du vid dörren stod
Och du var vackrare än någonsin förut

Det var vår och doften utav någon gammal damparfym

Hängde kvar i luften som din stämma bröt
Ӏr det inte lite litet? Finns det verkligen rum

För oss två i bara två rum och kök?”



Jag skrattade och svarade med léende i mun
”
Vi får nog nöja oss med detta för ett tag
Och du ska se att vi får plats, vi får göra lite rum
I våra framtida två rum och kök”

Det var sommar när vi flyttkartonger upp för trappan bar
Du bar upp allt och jag ställde det på plats
Och när allt var klart här uppe satte vi oss ner, vi två
Och beskåda våra två rum och kök

Du berättade en gång om din gamla barndomsdröm
Att vår säng skulle fylla ett helt rum

Och bland täcken och kuddar och mjuka små dun
Skulle du och jag få tumla omkring



Men jag tror att vår madrass räcker gott och väl för oss
Här och nu i våra två rum och kök

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0